17 oktober 2014

In de bonen

Ik ben de derde van rechts, in de groene jurk

En dan was er nog de Happy Bites Challenge van Bonduelle afgelopen dinsdag. Ik was samen met 9 andere foodblogsters (inderdaad; alleen maar vrouwen) uitgenodigd om te strijden voor de prijs: een masterclass bij Niven Kunz (dat is hierboven de derde van links). Nu vond ik het koken voor een jury (waaronder de Michelinster chef) een onaantrekkelijk vooruitzicht, maar niet zeuren, wie a zegt, moet ook… etc etc. Op naar Amsterdam, waar de heren van Mister Kitchen (u kent ze wel van de Delicious) zich aan het Westerpark hebben gevestigd. En het is ook altijd gezellig om eens bij te kletsen met andere foodbloggers. Bovendien kwam Marjan Ippel ons nog even bijpraten over de nieuwe peulvruchtentrends en had Bonduelle een praatje over hoe ze de boon aan de man proberen te krijgen. Mooi.


 Judith van Jude's Diners aan het werk

Johanneke (in het rood) van Bijna net zo lekker als thuis


Enfin, ik mocht als eerste aantreden in de keuken voor de bereiding van mijn masabacha (foto boven). Niet een heel spannend recept, maar dat was toch ook de bedoeling van Bonduelle: simpel, snel en met maximaal 8 ingredienten. Dat Niven toch hoopte op inventiviteit, nieuwe bereidingen en andere hoogstandjes, hadden we van tevoren niet verwacht. En Niven had ook wel snijbonen verwacht, zei hij. Huh? Eh, Niven, we hadden het over bonen uit blik, hoor. De verrassende recepten zaten er dan ook niet bij, want wij bloggen allemaal over de doordeweekse keuken, met wat uitschieters hier en daar voor het stevigere weekendwerk.

Uiteindelijk won Floorabella met een linzensalade met croutons van suikerbrood en verse vijgen. Nu ja, het klinkt niet vies, he? Vooral die croutons moet ik eens onthouden.
We sjokten huiswaarts met een aantal blikken Bonduelle (ik moet zeggen: ze hebben verrassend veel varianten als je het zo naast elkaar ziet. Pluspuntje), het Foodlingoboek van Marjan Ippel en als bonus nog een zalige fles Rabarcello van de mannen van Mister Kitchen zelf. Al met al een goed bestede middag. En nu even geen wedstrijden meer. J








4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Antoinette,

Wat suf dat Bonduelle en Niven niet op een lijn zaten, dat hadden ze toch beter kunnen afspreken. Het is al spannend genoeg, zo'n wedstrijd en als je dan commentaar krijgt op punten die niet van je gevraagd werden lijkt me dat best een afknapper.
Nou ja, je bent een ervaring rijker, weet wat je in het vervolg niet wilt en kunt weer lekker in eigen keuken verder flansen, met geen andere critici dan man en kinderen en met een dankbaar lezerspubliek ergens onzichtbaar achter een scherm.

fijn weekend,
Lia

Eerst Koken zei

:) dank je Lia. Ik frobel inderdaad hier maar wat verder.

johanneke zei

Hoi Antoinette,

Leuk stukje.
Ik heb afgelopen week als lunch nog een aantal keer van mijn kikkererwtenstoof gegeten. En deze week blif ik in de bonen met de bonenburgers.
Waarschijnlijk tot 10 december.

Groeten Johanneke

Eerst Koken zei

Ja, ik heb 10 dec echt in de planning! Leuk.