28 juni 2014

Wortels met rauwe ham en chimichurri


Dit is simpel, echt waar. Ik ga er niet eens een echt recept van maken. Maar jullie zien zeker zelf ook wel dat dit lekker is? Zoete wortels omwikkeld met zoute, rauwe ham, en daarbij een zurige chimichurri. Hoor ik iemand iets over een bbq zeggen?

Wortels met rauwe ham en chimichurri

Schil de wortels, maar laat een stukje groen zitten. Gewoon, omdat het leuk rustiek staat. Kook ze in een wijde pan in 4 tot 6 minuten net gaar en giet ze af.
Omwikkel de iets afgekoelde wortels met een rauwe ham naar keuze. Een zoetige ham zoals Parma of Serrano kan, maar ik heb ze liever iets zouter. De Lidl verkoopt een ‘luchtgedroogde landham’ die ik precies goed vindt.

Je kunt ze in een koekenpan in wat olie om en om bakken, of wanneer er geen plaats op het fornuis is, dan kunnen ze prima in de oven (ook met iets olie in de ovenschaal). Bak ze dan bij 200 graden (180 graden hetelucht) gedurende ongeveer 30 minuten. En tenslotte moet het ook prima op de barbecue kunnen worden gemaakt.
Serveer er een chimichurri bij, die in een eerder blog stond. In dat recept sneed ik de ingrediënten fijn, maar op deze foto zie je een chimichurri die uit de blender komt. Dan blijft de saus wat beter aan de wortels hangen.

~~~~~~~~~~~~ 



Vond je dit leuk? Deel het dan alsjeblieft met de knoppen hieronder!



Geen opmerkingen: